Om utbildningen
Här får du möjlighet att få kompetens inom tjänstekvalitet!
Du kan öka chanserna till nytt arbete och nytt ansvar genom kunskap om kvalitetsutveckling av tjänster och kundnytta.
Detta är en attraktiv kunskap som behövs inom de flesta tjänstebolag, verksamheter med försäljning och distribution av tjänster. Här får du nycklar till att leda tjänsteutveckling med fokus på kvalitetsområdet och på social hållbarhet.
Kvalitetsansvaret spänner över hela verksamheter och igenom alla processer vilket påverkar lönsamheten och tillväxt. Kan du överblicka helheten och kan förstå vad viktig kundnyttan är för verksamheter idag? Gillar du att samarbeta med chefer och ledning och presentera goda exempel och nya arbetssätt och värden? Då är utbildningen rätt för dig!
Målet med utbildningen är att du får nycklar och ledningsverktyg till att öka allmän förståelsen för hållbart kvalitetsarbete och hållbara tjänster. Fokus läggs på lönsamhet, kundnytta; att öka samarbetet igenom alla processer och att ge riktlinjer till dina unika arbetsrutiner som ger ökad och förbättrad konkurrensförmåga.
Syftet är vidare att du blir rustad till trygghet i en ansvarsroll för tjänsteutveckling och med kvalitetsansvar. Studierna ger möjlighet att arbeta med kvalitetsfrågor i utveckling hos flertalet verksamheter som tillhandahåller och säljer tjänster.
UTBILDNINGSPLAN
MODUL 1
Konkurrera med Kvalitet
- Kvalitetsansvar - vad innebär det?
Konkurrensfördelar
Nyttan med kvalitetsutveckling
Marknadsanalys
Kvalitetsbegrepp
Det enkla och effektiva urvalet
Hållbart kvalitetsarbete
Kundcentrerad kvalitet
SWOT – analys
Nuläge kvalitet och önskat läge kvalitet
Övningsuppgift 1
Inlämningsuppgift 1
MODUL 2
Utveckla tjänstekvalitet
- Vad är egentligen tjänstekvalitet?
Kundfokus – hur?
Kundens vilja och väl
Förståelse för kundmottagande
Digitalisering av tjänsteutveckling
Process utveckling av tjänstekvaliteten
Minska ledtider i tjänsteprocesser
Kvalitetsmärke tjänst
Frigöra kvalitetstid
Systematisk tjänsteutveckling
Implementering av förbättringar
Övningsuppgift 2
Inlämningsuppgift 2
MODUL 3
Säkra & hållbara tjänster
Mognadsmodellen
Kundsäkra tjänster
Säkerhet som kommande vinst
Tidsstyrning av tjänsteprocess
Hållbara metoder för utveckling
Metoder för tjänstekvalitet
Utveckla nya tjänster
Övningsuppgift 3
Inlämningsuppgift 3
MODUL 4
Etablera social hållbarhet
- Hur får vi ökad förståelse?
Fakta – inte tro och tycka
Mjuka & attraktiva värden
Hälsan i fokus
Kommunicera ut tjänstebudskap
Hållbara tjänsteprocesser
Metoder för merförsäljning
Interna & externa kunder
Lyssna och lär
Vilket avtryck gör vi?
Lagar & regler – ISO system
Övningsuppgift 4
Inlämningsuppgift 4
MODUL 5
Ditt unika strategiska arbetssätt
Säkerhet och trygghet till beslut
Hållbarhet i centrum
Förbättringsfokus
Kvalitetsmål & Strategi
Kommunicera ut kvalitetsmålen
Vilka ledningsverktyg är bäst för dig?
Eget kvalitetsavtryck
Arbeta som man lär
Employer Brand för kvalitetsutveckling
Det agila 80/20 konceptet
Nyckeltal för kvalitetsmätning
Gör mer med mindre resurser
Frigör kvalitetstid
Hitta din egen kvalitetsstrategi
Övningsuppgift 5
Inlämningsuppgift 5
EXAMENSARBETE
Kommande kursstarter
Varför välja Academy Online?
Bli diplomerad/certifierad
Behov på
arbetsmarknaden
Du väljer studietakt
Så ansöker du
Vi behöver få in din anmälan skriftligen via kontaktformuläret eller via mail till support3(at)academyonline.se
Ange vilken yrkesutbildning anmälan avser.
Examen & Intyg
Efter godkända inlämningsuppgifter och examensarbete har du uppnått kraven för Certifierad Kvalitetsansvarig Tjänst.
Videoreportage
Intresseanmälan
Välkommen till Academy Online! Academy Online International är ett av Europas ledande företag avseende digitala yrkesutbildningar. Academy Online Sweden erbjuder idag 200+ digitala yrkesutbildningar på svenska samt många fristående kurser inom olika ämnen. Detta är ett modernt sätt att studera...