Om utbildningen
This training is also available in English.
I dagens företagsvärld är kunderna och att uppnå kundnöjdhet en viktig faktor för företagens framgång. Därmed innebär rollen som receptionist i ett företag att ansvara för just vilket intryck kunderna får av företaget – en roll av stor betydelse. Efterfrågan efter receptionister har därför ökat de senaste åren och är numera en mycket attraktiv yrkesgrupp på arbetsmarknaden. Utbildningen Certifierad Receptionist erbjuder en både omfattande och aktuell utbildning, vilket skapar de bästa förutsättningarna för arbetsmöjligheter efter utbildningens slut.
Arbetet som receptionist är ett omväxlande arbete med fokus på den mänskliga interaktionen; mötet med kunderna. Vissa företag har en stor mängd samtal och besökare varje dag, medan andra har ett lugnare tempo. Ibland finns en renodlad receptionisttjänst, men ofta ingår flera olika arbetsuppgifter. Likaså kan enklare administrationsarbete ingå.
Utbildningen Certifierad Receptionist tillhandahåller all den kunskap och de verktyg som krävs för ett professionellt och serviceinriktat kundbemötande, samt för ett effektivt administrativt arbete. I utbildningen ingår bland annat kurser i grundläggande bokföring, kommunikation, konflikthantering och kundservice.
Välkommen till ett spännande yrke!
MODUL 1
ADMINISTRATION
- Introduktion
- Arbetsuppgifter
- Konferens
- Hemsida
- Telefontjänst
- Extern och intern kommunikation
- Branding
- Skriftlig kommunikation
- Brev
- Grundläggande bokföring
- Kostnadskontroll
- Löpande bokföring
- Räkenskapsår
- Grundläggande begrepp
- Verifikationer
- Inventarier
- Kontoplan
- Dubbel bokföring
- Moms
- Fakturametoden och kontantmetoden
- Grundbok och huvudbok
- God redovisningssed
- Bokslut
- Fakturering
- INLÄMNINGSUPPGIFT
MODUL 2
KUNDSERVICE
- Företagsinsikt
- Attityd
- Anpassningsbar
- Bemötande
- Nöjda kunder
- Organisationskultur
- Kundens språk
- DISC-analys
- Hantering av missnöjda kunder
- Den professionella rollen
- Leendets påverkan
- ÖVNINGSUPPGIFT
MODUL 3
KOMMUNIKATION
- Kommunikationens grunder
- Stereotypiska åsikter
- Självuppfyllande profetia
- Attribution
- Icke-verbal kommunikation
- Lyssnande
- Spegling
- Hur uppstår konflikter?
- Konflikters påverkan på arbetsplatsen
- Konflikthantering
- Rollförväntningar
- Psykologisk reaktans
- INLÄMNINGSUPPGIFT
Kommande kursstarter
Varför välja Academy Online?
Bli diplomerad/certifierad
Behov på
arbetsmarknaden
Du väljer studietakt
Så ansöker du
Vi behöver få in din anmälan skriftligen via kontaktformuläret här på sidan.
Alternativt kan du skicka en mail till info(at)academyonline.se eller använda kontaktformuläret på hemsidan.
Ange vilken yrkesutbildning eller kurs anmälan avser.
Examen & Intyg
Efter godkända inlämningsuppgifter och examensarbete har du uppnått kraven för Certifierad Receptionist.
Kostnader
Avgiften för utbildningen till Certifierad Receptionist är 9 900 kr. Du kan betala på tre olika sätt. Hela avgiften på en faktura. Per modul i förskott för 3 300 kr. Delbetalning i 12 månader för 1 033 kr per månad. Alla avgifter är inklusive moms.
I kursavgiften ingår:
- Föreläsningsmaterial i Kursportalen genom skärminspelningar
- Övningsuppgifter
- Inlämningsuppgifter
- Kontinuerlig support via mail och telefon samt yrkesvägledning
- Utfärdande och utskick av examensbevis
Videoreportage
Intresseanmälan
Recensioner
Snittbetyg: 5
Välkommen till Academy Online! Academy Online International är ett av Europas ledande företag avseende digitala yrkesutbildningar. Academy Online Sweden erbjuder idag 200+ digitala yrkesutbildningar på svenska samt många fristående kurser inom olika ämnen. Detta är ett modernt sätt att studera...
Det var en bra och intressant utbildning med mycket intressant och lärorik information. Utbildningen får 4.5 i betyg! För mig var det Kundservice som var det bästa!