Event och möteskommunikation
Möten och evenemang, digitala och fysiska, är inte bara en chans att synas för stunden utan bjuder in till direkt försäljning och möjlighet att bygga varumärket på sikt. Den här kursen ger dig kunskap som behövs för att använda möteskommunikation som en framgångsrik del i företagets interna och externa kommunikation.
Kursens innehåll
Event och möteskommunikation blir allt viktigare i vårt digitala samhälle. Det är en kommunikationsform som både kan stärka varumärket på lång sikt samt öka försäljningen här och nu.
Internt i organisationer spelar stora och små möten en avgörande roll vid förändrings- och förankringsarbete. Karaktäristiskt för många event är att kommunikationen sker ”live” vilket ställer särskilt stora krav på professionalitet, kunskap och förberedelser.
Interna evenemang är också en betydande del i företags- och organisationers viktiga arbete med Employer Branding.
Under kursens gång får du träffa en rad specialister inom olika områden, allt ifrån seniora projektledare, experter inom mätning, bildproducenter och tekniker.
Du får kunskap inom dramaturgi, interaktivitet och retoriska modeller anpassade för events. Vi går igenom körschema, arbetsprocesser, arbetsroller och riskminimering.
Det här får du
- Framgångsfaktorer för digitala och fysiska evenemang
- Kommunikation och påverkan i event- och mötessammanhang
- Arbetet med en brief och projektplan
- Metoder för målsättning, mätning och uppföljning
- Att skapa en upplevelse i tid och rum
- Teknik som förstärker upplevelser
- Operativ projektledning av event: körschema, arbetsprocess, arbetsroller och krishantering
- Ekonomi och finansiering
Vem är kursen för?
Kursen vänder sig till dig som arbetar med eller ska börja arbeta med event och möteskommunikation och vill fördjupa dig inom området. Du behöver ha erfarenhet av kommunikations- och marknadsföringsarbete sedan tidigare.
Praktisk information
SpråkSvenskaPlatsStartFredag 1 novemberSlutFredag 1 novemberVanliga frågor
Denna kurs ges endast en gång per år.
Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Berghs kurser.
Kursansvarig
Tommy Brotte
Producent, Interaktiva möten.
Ansökan och antagningskrav
Skicka också med
På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar. Kursen ges på svenska.
När får jag besked om jag kommit in?
På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Din ansökan är bindande först efter att du tackat ja till kursen via mailbekräftelsen som skickas ut. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda.
Kursintyg
Efter genomförd kurs som även innefattar ett projektarbete (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.
Vad kostar kursen?
Studieavgift exkl. moms
26 000 kronor
Studieavgift inkl. moms
32 500 kronor
Kursdatum
Måndagar 10/2, 17/2, 3/3, 10/3, 17/3 och 24/3 13.00-17.00
Egna studietimmar
ca 6 timmar per veckaKommande kursstarter
Kraft att utvecklas – igår, idag, imorgon
Berghs School of Communication älskar all form av kommunikation och vi drivs av att se människor utvecklas! Vårt mål är att fortsätta utbilda framtidens bästa kommunikatörer, det har vi gjort sedan 1941. Berghs ligger i centrala Stockholm och erbjuder strategisk och...
Läs mer om Berghs School of Communication och visa alla utbildningar.