Om utbildningen
Kursen förmedlar nyckelkunskaper inom modetexter, PR- och medieplanering, hantering av modeproduktion, affärsplanering, tidsplanering samt tidsfrister och budgetar för reklam.Kulturstudier om konstens, designens, klädernas och modekulturens historia ger de nödvändiga färdigheterna för att göra en kritisk bedömning. Genom stilanalysen förs form, verklighet och energi in i det visuella rummet – den materiella ”verkligheten” i bildskapandet.
Studenterna kommer också att lära sig hur man skapar en omedelbart identifierbar och igenkännbar stil för att producera och utveckla livefotograferingar, hantera det team som är involverat i fotograferingsprocessen, bildredigering, scenkonstruktion, stilleben och rörlig bild, belysning, regi och val av smink, hår och accessoarer. De uppmuntras att avkoda stereotyper och tänka på bildpositionering ur ett annat perspektiv för att upptäcka sin egen unika personliga stil.
Fokus
- Modestyling och kreativ inriktning
- Digital styling av reklamtidningar och redaktionella artiklar.
- Fotografisk komposition
- Rörlig bild
- Utveckling av bilder
- Copywriting, PR och medieplanering
- Ledning av modeproduktion
- Sociala medier, bloggande och närvaro i kommersiella medier
- Kläd- och accessoar-historik
- Professionell designportfölj
- Research-metodik
Kommande kursstarter
Examen & Intyg
Karriärmöjligheter: modestylist, kreativ chef, konstnärlig ledare, bildkonsult, personlig stylist, trendspanare, visual merchandiser, kreativ konsult, innehållsskapare.
Intresseanmälan
Välkommen till Istituto Marangoni!
Vill du studera mode, design och lyxvarumärken på absolut toppnivå, med många olika inriktningar och specialiseringar? Då har du kommit helt rätt! Här erbjuds en multikulturell upplevelse, med en möjlighet att flytta mellan skolorna för att skaffa sig ytterligare erfarenheter....