Kommande starter
Om utbildningen
Det treåriga kandidatprogrammet i modemarknadsföring och management syftar till att utbilda en specialist som kan hantera den tvärvetenskapliga komplexiteten i modevärlden och koppla samman idé- och produktutvecklingsfasen med strategier för marknadsföring, kommunikation och distribution. Programmet ger kulturella, design- och ledningsfärdigheter relaterade till modeförsörjningskedjan och marknadsföringshantering.
Studenterna kommer att utveckla varumärkesvisioner och identitetsprojekt, digital kommunikation och distribution baserat på kunskap om produktsystemet. Och utforma strategiska processer relaterade till de nya kraven på digital marknadsföring och nya modeller för kreativt entreprenörskap. Kursen kommer att ta upp ämnen relaterade till försörjningskedjan och hållbar design, med sikte på ett innovativt tillvägagångssätt för modebranschens sociokulturella och hållbara påverkan.
Fokus
- Förvärva kulturell, designmässig och teknisk kompetens relaterad till modeprodukten.
- Utveckla varumärkesidentitet och varumärkesvisionsprojekt, i linje med nya marknadskrav, digital marknadsföringsutveckling och kreativa entreprenörsmodeller.
- Utforska tvärvetenskapliga tillvägagångssätt och nya scenarier.
Fortsatta studier
Karriärmöjligheter: produktchef, chef för hållbara leveranskedjor, varumärkeschef, merchandiser, kollektionschef, modeinköpare, försäljningschef, account manager, trendforskare, chef för sociala medier, e-handelschef.
Intresseanmälan
Studera design på NABA i Italien
NABA, Nuova Accademia di Belle Arti, grundades 1980 och är Italiens största privata konstakademi med campus i Milano och Rom. Sedan 1981 är NABA juridiskt erkänd av systemet för högre utbildning i konst och musik (AFAM, Alta Formazione Artistica e...
Läs mer om NABA - Nuova Accademia Di Belle Arti och visa alla utbildningar.