Kandidatprogram Brand Management
Är du intresserad av varumärken, kommunikation och reklam och vill avsluta din kandidatexamen inom detta område? Ser du ditt drömjobb i en kreativ, innovativ och kommunikativ miljö? Då är vår kandidatexamen med en inriktning på Brand Management, kommunikation och reklam den perfekta matchen för dig.
Innehållet i programmet Brand Management (B.A.)
I detta kandidatprogram får du en praktisk och teoretisk fördjupad utbildning för att fungera framgångsrikt i nationella och internationella verksamheter. Du får kunskaper inom områdena media, kommunikation och ledning.
Du kommer att genomföra trend- och marknadsundersökningsprojekt, utveckla praktiska åtgärder för tryck- och utomhusreklam, implementera radio-, TV- och filmannonser och designa onlineannonsering. Läroplanen inkluderar bland annat:
- Grunderna i Brand Management och integrerad kommunikation
- Medieplanering och targeting
- Kampanj och tvärmedia
- Reklampsykologi
- Prestationsmarknadsföring och sociala medier
- Specialämnen för varumärkeskommunikation och reklam
Praktik
Macromedia samarbetar med ett stort antal kända företag där du kommer att tillbringa en hel termin som praktikant. Du får praktisk erfarenhet under övervakning av dina professorer och du kan börja nätverka med branschen.
Helt ackrediterad termin utomlands
Studenter tillbringar också en helt ackrediterad termin utomlands på ett av våra globala partneruniversitet och får intensiv internationell erfarenhet under sina studier.
Kommande kursstarter
Antagningskrav
Antagningskraven är följande:
- Fullständig gymnasieexamen
- Engelska språkkunskaper
- TOEFL (minst 72 av 120)
- IELTS (minst 6 av 9) - CV (curriculum vitae)
- Motivationsbrev
- Personlig intervju (valfritt)
TOEFL
TOEFL-testet accepteras av 10 000+ universitet och högskolor i över 150 länder. Boka ditt test idag!
Examen & Intyg
Studenter på detta B.A. program tilldelas en av följande kandidatexamen:
- Bachelor of Arts in Media Management med inriktning mot Brand Management
- Bachelor of Arts (Hons) i Brand Management
Kostnader
Studieavgift
5 300 € per termin
Engångsregistreringsavgift
500 € (EU-studenter)
750 € (icke-EU-studenter)
Karriärsmöjligheter
Detta B.A. program kvalificerar dig för en professionell position inom strategisk och operativ marknadsföring. Potentiella arbetsgivare är internationella nätverksbyråer, kreativa byråer, medieplaneringsbyråer och marknadsavdelningar i roller som:
- Varumärkeschef
- Brand Communications Manager
- Varumärkeskonsult
- Kontohanterare
- Strategisk planerare
- Kundupplevelse-chef
- Innehållsstrateg
- Online Marknadsföringschef
- Social medie-chef
- Medieplanerare
- Digital planerare
Intresseanmälan
Brett spektrum och internationell examen
Den digitala omställningen har ändrat och ändrar strukturen i affärsvärlden från grunden. Branschen är i behov av människor som kan tänka utanför boxen och kan navigera genom - men också skapa den förändring som behövs. Det är precis dem som...
Läs mer om Macromedia University och visa alla utbildningar.