Masterprogram Brand Management
Vill du förstå varumärkets verkliga affärsvärde? Strukturförändringar i dagens befolkning och digitaliseringen av vårt samhälle kräver ny hantering av varumärken.
Digitala varumärken utgör en ny kärnkompetens för byråer och företag. Kreativa och strategiska planeringsfärdigheter samt användning av alla mediekanaler på olika medier krävs för att utveckla och hantera varumärken effektivt.
Innehållet i programmet Brand Management (M.A.)
Studenter som specialiserat sig på varumärkeshantering lär sig om aktuella varumärkeshanteringsfrågor och får medvetenhet om varumärkesrelationer inom komplexa varumärkesarkitekturer. Eleverna lär sig också hur man kombinerar ledningsfältet med kreativ planering och förbereder dem för ledarroller och uppgifter inom varumärkesutveckling, marknadsföringskommunikation och designfunktioner. Viktiga moduler inkluderar:
- Varumärkeshantering
- Varumärkesutveckling
- Marknadskommunikation
- Produktstrategi
- Sociala medier-strategi
Kommande kursstarter
Antagningskrav
Antagningskraven är följande:
- Godkänd kandidatexamen
- Engelska språkkunskaper
- TOEFL (minst 72 av 120)
- IELTS (minst 6 av 9) - CV (curriculum vitae)
- Motivationsbrev
- Rekommendationsbrev (av din lärare eller arbetsgivare)
- Personlig intervju (valfritt)
Sökande med en kandidatexamen på 180 högskolepoäng studerar ett fyra-terminers program, medan sökande med 210 högskolepoäng kan gå med i tre-terminsprogrammet.
TOEFL
TOEFL-testet accepteras av 10 000+ universitet och högskolor i över 150 länder. Boka ditt test idag!
Examen & Intyg
- Master of Arts in Media and Communication Management med inriktning inom Brand Management
Kostnader
Studieavgift
6 500 € per termin
Engångsregistreringsavgift
500 € (EU-studenter)
750 € (icke-EU-studenter)
Karriärsmöjligheter
När du har tagit examen från detta M.A.-program öppnas många karriärmöjligheter för dig på den internationella arbetsmarknaden. Du kan arbeta på olika företagsledningar, medieföretag, annonsbyråer, detaljhandlare, marknadsföringsbyråer och konsultföretag. Några exempel på potentiella roller är:
- Senior marknadschef
- Varumärkeschef
- Digital marknadschef
- Marknadschef
- Produktchef
- Varumärkeskonsult
Intresseanmälan
Brett spektrum och internationell examen
Den digitala omställningen har ändrat och ändrar strukturen i affärsvärlden från grunden. Branschen är i behov av människor som kan tänka utanför boxen och kan navigera genom - men också skapa den förändring som behövs. Det är precis dem som...
Läs mer om Macromedia University och visa alla utbildningar.