Masterprogram Media and Communication Management
Hur ska företag utforma sina medie- och kommunikationsstrategier? Med oändligt många trender, verktyg och plattformar måste medieföretag ständigt leta efter nya utmaningar och möjligheter.
Det snabbt föränderliga medielandskapet kräver beslutsfattare som kan kombinera mediehanteringsfärdigheter med strategiskt tänkande, och detta masterprogram med inriktning på Media and communication management är utformat för att utbilda framtidens media managers.
Innehållet i programmet Media and Communications Management (M.A.)
I denna masterkurs kommer du att specialisera dig i medie- och kommunikationsmanagement genom att utveckla en grundlig förståelse för relevanta teorier, metoder och verktyg du behöver för att arbeta som toppchef i en ledande position inom medieindustrin. Detta inkluderar intensiv översikt av media management, varumärkeshantering, PR och reklam och kommunikationspsykologi.
Programmet inkluderar:
- Globala trender
- Media- och kommunikationsforskning
- Strategi och innovationsprocesser
- Media-ekonomi och management
- Företagskommunikations-management
- Ledarskap och entreprenörstänkande
- Varumärken och marknadsföring
Kommande kursstarter
Antagningskrav
Antagningskraven är följande:
- Godkänd kandidatexamen
- Engelska språkkunskaper
- TOEFL (minst 72 av 120)
- IELTS (minst 6 av 9) - CV (curriculum vitae)
- Motivationsbrev
- Rekommendationsbrev (av din lärare eller arbetsgivare)
- Personlig intervju (valfritt)
Sökande med en kandidatexamen på 180 högskolepoäng studerar ett fyra-terminers program, medan sökande med 210 högskolepoäng kan gå med i tre-terminsprogrammet.
TOEFL
TOEFL-testet accepteras av 10 000+ universitet och högskolor i över 150 länder. Boka ditt test idag!
Examen & Intyg
- Master of Arts in Media and Communication Management
Kostnader
Studieavgift
6 500 € per termin
Engångsregistreringsavgift
500 € (EU-studenter)
750 € (icke-EU-studenter)
Karriärsmöjligheter
I slutet av detta MA-program är du fullt beredd att utföra ledande roller på toppnivå inom området Media och kommunikations-management och kan sträva efter konkurrenskraftiga ledande befattningar i medieföretag, kreativa byråer, förlag, företag och ideella organisationer över hela världen . Exempel på framtida roller inkluderar:
- Kommunikationschef
- Account manager i marknadsföringsbyråer
- Producent för film- eller tv-projekt
- Marknadsansvarig
- PR-chef eller talesman för företag eller SMEs
- Projektledare inom mediesektorn
- Social media manager
Intresseanmälan
Brett spektrum och internationell examen
Den digitala omställningen har ändrat och ändrar strukturen i affärsvärlden från grunden. Branschen är i behov av människor som kan tänka utanför boxen och kan navigera genom - men också skapa den förändring som behövs. Det är precis dem som...
Läs mer om Macromedia University och visa alla utbildningar.