Masterprogram Strategic Marketing
Strategisk marknadsföring spelar en avgörande roll i dagens snabba, konkurrenskraftiga och digitala ekonomi. Varumärken och produkter behöver ett unikt värdeförslag som är inriktat på en väldefinierad målmarknad som stöds av en noggrann förståelse av målkunderna och sätt att resonera med dem. Den här specialiseringen i strategisk marknadsföring är skräddarsydd för att förbereda framtida marknadsförare för att på ett intelligent sätt hantera komplexiteten i marknadsföring i den digitala eran.
Innehållet i programmet Strategic Marketing (M.A.)
I denna utbildning kommer du att utveckla en fördjupad förståelse för marknadsföring, varumärkesbyggande och varumärkeshantering. Samtidigt kommer du att lära dig att utforma marknadsföringsstrategier med hjälp av stark marknadsföringsintelligens och utnyttja mängden digitala plattformar som står till ditt förfogande. Viktiga moduler inkluderar:
- Marknadsföringsstrategi
- Varumärken och marknadsföring
- Fokusprojekt
- Tillämpad Business Intelligence Analytics
Kommande kursstarter
Antagningskrav
Antagningskraven är följande:
- Godkänd kandidatexamen
- Engelska språkkunskaper
- TOEFL (minst 72 av 120)
- IELTS (minst 6 av 9) - CV (curriculum vitae)
- Motivationsbrev
- Rekommendationsbrev (av din lärare eller arbetsgivare)
- Personlig intervju (valfritt)
Sökande med en kandidatexamen på 180 högskolepoäng studerar ett fyra-terminers program, medan sökande med 210 högskolepoäng kan gå med i tre-terminsprogrammet.
TOEFL
TOEFL-testet accepteras av 10 000+ universitet och högskolor i över 150 länder. Boka ditt test idag!
Examen & Intyg
- Master of Arts in Business med inriktning på Strategic Marketing
Kostnader
Studieavgift
6 500 € per termin
Engångsregistreringsavgift
500 € (EU-studenter)
750 € (icke-EU-studenter)
Karriärsmöjligheter
Efter att ha avslutat M.A.-programmet har du inte bara en stark kompetens inom strategisk marknadsföring, utan också enastående praktiska färdigheter och ledarskapspotential som hjälper dig att särskilja dig på arbetsmarknaden. Potentiella framtida roller inkluderar:
- Senior marknadschef
- Digital marknadschef
- Marknadschef
- Produktchef
- Innovationschef
Intresseanmälan
Brett spektrum och internationell examen
Den digitala omställningen har ändrat och ändrar strukturen i affärsvärlden från grunden. Branschen är i behov av människor som kan tänka utanför boxen och kan navigera genom - men också skapa den förändring som behövs. Det är precis dem som...
Läs mer om Macromedia University och visa alla utbildningar.