Filtrera efter
Sociala medier
Utbildningstyp
Plats
Utbildningsform
Fler filter
Visar 1-18 av 18 träffar
Annonser

Populära platser

Reportage inom Sociala medier

Sociala medier - utbildning

Sociala medier - utbildningar

För att jobba med till exempel instagram, facebook eller snapchat behöver man inte vara influencer eller ens jobba med sina egna kanaler. Idag så är majoriteten av befolkningen aktiva på sociala medier, vilket betyder att det finns fantastiska möjligheter för marknadsföring. Därför behöver i stort sett alla företag idag vara aktiva på sociala medier, de behöver synas och bygga sitt varumärke.  Precis som med all annan marknadsföring så kräver det kompetens för att veta hur man når sin målgrupp och hur man bäst kommunicerar sitt budskap inom dessa kanaler. Denna kunskap hittar du i din utbildning!

Vad ingår i utbildningen?

Utbildningarna inom sociala medier kan vara upplagda på lite olika sätt beroende på vilken skoltyp du väljer och om du läser någon speciell inriktning. Exempel på kurser som kan ingå är:

  • Aktuella kanaler
  • Att nå din målgrupp
  • Tonalitet och bildspråk
  • Bygg ditt varumärke med rätt positionering
  • Statistik - hur man använder verktygen, samlar in och tolkar data
  • Copywriting för sociala medier och webb
  • Marknadsföring, försäljning, support och kundundersökningar via digitala medier
  • Utveckling av ett företags digitala närvaro
  • Marknadsföringslagen och avtalsrätt

Sociala medier som jobb

Du som tycker om bild, grafisk formgivning och tycker det är roligt att skriva passar på det här jobbet! Du kommer att få vara med att skapa brandingen och de visuella skyltfönstret för företaget du arbetar för. De flesta företag och organisationer arbetar med sociala medier olika. Man använder sig av olika kanaler i olika stor utsträckning och förmedlar olika budskap.

De vanligaste kanalerna man arbetar med är:

  • Linkedin
  • Instagram
  • Twitter
  • Facebook
  • Snapchat