Sök utbildning 👉
Korta YH-utbildningar

Customer insights & engagement

Längd
20 veckor
Utbildningstakt
Deltid, distans
Studiestöd
CSN-berättigad
Nästa startdatum
13 januari, 2025 se detaljer
Sista ansökan
Sista ansökan: 2024-12-04
Utbildningsform
Distans
Längd
20 veckor
Utbildningstakt
Deltid, distans
Studiestöd
CSN-berättigad
Nästa startdatum
13 januari, 2025 se detaljer
Sista ansökan
Sista ansökan: 2024-12-04
Utbildningsform
Distans
Få mer information om utbildningen 👍

Om utbildningen

SKAPA LÖNSAMMA KUNDUPPLEVELSER

Ta steget till att bli en auktoritet inom kundinsiktsarbete och var med att skapa framtidens kundupplevelser! Med denna upskill inom digital marknads- och kundinsiktsanalys får du fördjupa dig i insamling och tolkning av data. Du kommer att dyka djupt in i både kvalitativa och kvantitativa metoder, vilket möjliggör att du genererar exceptionella kundinsikter som kan förändra spelplanen i din organisation.

För att kunna förstå och anpassa sig till det ständigt föränderliga affärsklimatet, ligga i framkant och leverera överlägsna produkter och tjänster är djupgående kundinsikter och förståelse för marknadstrender kritiska faktorer. Under denna utbildning lär du dig att navigera i konsumentbeteenden, tolka nyckeltrender och forma en anpassningsbar, kundcentrerad affärsmodell. Bidra aktivt till din organisations utveckling samtidigt som du breddar ditt professionella perspektiv och bli en drivande kraft för förnyelse och förstklassig kundservice.

Customer Insights & Engagement är utformad för dig som är yrkesverksam inom kundinriktat arbete och vill fördjupa din kompetens. Genom att förstå, förfina och anpassa produkt- eller tjänsteerbjudanden baserat på förändringar i kundbeteende, kan du bidra till organisationens långsiktiga framgång och hållbarhet i en alltmer konkurrensutsatt och snabbföränderlig marknad.

Utbildningen är digitalt baserad och sker på distans vilket gör det möjligt att studera var du än bor eller befinner dig.

För mer information om Customer insights & engagement, vänligen fyll i en intresseanmälan nedan.

Kommande starter

1 tillgängligt startdatum

13 januari, 2025

  • Distans
  • Distans
  • Sista ansökan: 2024-12-04

Kursinnehåll

KURSER

Customer Insights Digital Analytics

Customer Insights Fundamentals

Customer Insights Surveys

KURSUPPLÄGG

Flexibelt upplägg 

  • Förinspelade teorilektioner
  • Digitala workshops och handledning med lärare
  • Interaktion och dialog med andra deltagare
  • Handledning av lärare
  • Instuderingsfrågor, övningar och reflektionsuppgifter
  • Fördjupningsmaterial
  • Quiz för att testa dina kunskaper
  • Möjlighet till individuell studietakt

Examinationer sker på distans för respektive delkurs. 

Highlights

Så ansöker du

ÄR DU BEHÖRIG?

  • Grundläggande behörighet: Gymnasieexamen (eller motsvarande kunskaper, färdigheter och kompetenser) med godkänt betyg i kurserna Svenska 1, Matematik 1 och Engelska 5, eller motsvarande. 
    Saknar du behörighet? Sök med reell kompetens.
  • Minst två års yrkeserfarenhet inom kundrelaterat fokus, till exempel kundsupport, kundservice, kundupplevelse, kund- och kontoansvar, försäljning, etc.

    Följande dokument/filer behövs för att din ansökan skall bedömas som komplett:
  • Gymnasiebetyg eller motsvarande
  • Tydlig beskrivning av din yrkeserfarenhet som motsvarar kraven - fyll i och bifoga: Bilaga Yrkeserfarenhet finns på ihm.se.

    Reell kompetens
    Om du saknar formella meriter för grundläggande behörighet, till exempel gymnasieexamen eller slutbetyg från gymnasieskolan, kan IHM Business School istället göra en bedömning av din reella kompetens. Detta gäller även om du saknar formella meriter för en särskild behörighet, t.ex. godkänt betyg i en gymnasiekurs. Läs mer på ihm.se.

Examen & Intyg

Genom denna utbildning kommer du lära du dig att analysera konsumentbeteenden, tolka nyckeltrender och utveckla kundcentrerade strategier och arbetsmetoder. Med dessa kompetenser hjälper du organisationen i riktning mot en affärskultur som är kunddriven och kundfokuserad.

Utbildningen ger dig verktyg och arbetsmetod i digital analys. Du utvecklar färdigheter i att spåra, samla in och mäta effektiviteten av olika kampanjer och strategier, tolka data på kundbehov och beteenden samt genomföra kund- och marknadsundersökningar.

Efter utbildningen kan du analyserar data för att hitta mönster, trender och insikter som hjälper dig att planera och genomföra strategier för ökat kundengagemang och lojalitet.

Kostnader

Utbildningen är avgiftsfri och berättigar till både lån och stöd från Centrala Studiestödsnämnden (CSN). 

Intresseanmälan

Gör en intresseanmälan

Lämna en intresseanmälan om du vill veta mer om utbildningen: Customer insights & engagement

  Få mer information via mejl

  Inte bindande

  Kostnadsfritt


reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämpas.
IHM Business School
Fabriksgatan 25
41250 Göteborg

IHM utvecklar kompetensen som utvecklar näringslivet.

Världen förändras, följer du med? IHM ger dig förmågan att förändra och förändras med kompetensen som framtidens arbetsmarknad kräver. Hos oss får entreprenörer och intraprenörer omge sig med likasinnade och sporra varandra till vassare idéer. Med aktuell och relevant kunskap...

Läs mer om IHM Business School och visa alla utbildningar.